Arbeidsconflict

Een (sluimerend) conflict op de werkvloer. Een sluimerend conflict binnen een (management)team van een scholengemeenschap, een maatschap, in het familiebedrijf of tussen een werknemer en een leidinggevende kan de werksfeer aanzienlijk bederven. 60% van de conflicten op de werkvloer resulteert in ziekteverzuim en inkomstenderving! Door middel van Mediation kunt u op korte termijn duidelijkheid scheppen hoe verder te gaan.

Als  u overweegt een mediator in te schakelen kunt u:

  1. rechtstreeks overgaan tot mediation
  2. de mediator van Het Akkoord de mogelijkheden en motivatie laten onderzoeken op basis van een oriënterend gesprek met elk van de partijen. Aan de hand van de uitkomst kunt u besluiten al dan niet over te gaan tot mediation.

De resultaten van de mediation kunnen worden opgetekend in een te ondertekenen convenant. Het convenant met de afspraken kan ter toetsing aan de rechtbank worden overlegd en worden bekrachtigd in een beschikking.

Exit mediation wil zeggen het verbreken van de zakelijke relatie. Als u gezamenlijk besluit een arbeidscontract te beëindigen worden de afspraken daarover in een convenant vastgelegd welke door het UWV of de kantonrechter bekrachtigd kan worden. De mediator verkent met partijen de mogelijke keuzes op het zakelijke vlak en de financiële en emotionele gevolgen daarvan. Desgewenst kunnen externe adviseurs/advocaten meekomen zodat u directer kunt overleggen en sneller besluiten kunt nemen.

Wij hebben met name ervaring in de sectoren van de financiële dienstverlening, het openbaar bestuur, scholen en de kunstsector.